Commerzbank: Romania ar putea apela la banii de FMI, daca investitorii cer dobanzi prea mari. Romania ar putea fi nevoita sa traga bani de la FMI si UE, daca investitorii nu sunt dispusi sa accepte randamente mai scazute pentru a imprumuta statul, iar accesarea acordului preventiv ar fi un semnal negativ pentru piata, a declarat un analist Commerzbank pentru Wall Street Journal. Ministerul Finantelor Publice a respins joi ofertele bancilor pentru pentru obligatiunile cu scadenta la doi ani, considerand ca randamentul cerut de acestea este prea mare. Valoarea programata pentru licitatia de joi a fost de 400 milioane lei, iar ofertele bancilor au cumulat 640 milioane lei, potrivit Adevarul.
Guvernul, anul acesta: SA CURGA AMENZILE! Ministerul de Finante a publicat pe site-ul institutiei proiectul de rectificare bugetara, care va fi discutata in sedinta de guvern de pe 23 august. Din documentul publicat reiese faptul ca statul sa-si sporeasca veniturile cu o suma considerabila dintr-o activitate nu prea placuta pentru multi. Mai precis, din amenzi. Conform documentului pus pe site-ul Finantelor, veniturile din "amenzi si alte sanctiuni aplicate potrivit dispozitiilor legale" se majoreaza, in urma rectificarii, cu peste 800 de milioane de lei, echivalentul a aproape 180 de milioane de euro, calculat la un curs de 4,5 lei pentru un euro. Pentru o mai buna ilustrare a dimensiunii acestei sume, majorarea veniturilor din amenzi este de aproape de doua ori mai mare decat majorarea veniturilor din impozitul pe venituri si salarii, scrie Capital.
Cel mai vechi operator de transport maritim de marfa isi inceteaza activitatea. Cea mai veche societate de transport maritim de marfa, "Stephenson Clarke Shipping" din Marea Britanie, infiintata in 1730, a vandut ultima nava si iese din afaceri, din cauza concurentei foarte ridicate, care a condus la declinul pute