Performanţele sportivilor britanici au făcut mult pentru creşterea moralului Marii Britanii, dar Jocurile Olimpice nu au avut efectul magic asupra economiei ţării.
"Toate semnele arată că JO nu au adus mai mulţi vizitatori la Londra şi în ţară. În fapt, s-ar putea ca cifrele să fi scăzut cu peste 30 la sută", se plânge Mary Rance, directoare generală a asociaţiei profesioniştilor din turism UKinbound.
"Hotelurile şi-au scăzut preţurile, iar numeroase magazine, restaurante, teatre şi locuri de distracţie au constatat o scădere semnificativă a activităţii lor", a explicat ea pentru AFP. O parte dintre vizitatorii obişnuiţi pare să fi preferat să nu vină în capitală, temându-se de o saturaţie a transporturilor şi o inflaţie a preţurilor. Spectatorii veniţi să vadă concursurile, ca şi delegaţiile sportive, nu au umplut decât parţial acest gol.
Federaţia comercianţilor britanici (BRC) a raportat că vânzările au progresat doar cu 0,1 la sută în iulie, primele zile ale Jocurilor Olimpice necompensând scăderea de entuziasm a consumatorilor britanici, marcaţi de recesiune şi de planurile de austeritate ale guvernului. Cel mai puternic efect pozitiv asupra economiei a constat, cu mult înainte, în ce priveşte cheltuielile făcute pentru infrastructură - construirea stadioanelor şi altor baze sportive, noi linii de tren -, graţie unui buget de 9,3 miliarde de lire sterline alocate Jocurilor.
Micul imbold adus produsului intern brut pe trimestrul trei ar trebui, aşadar, să rămână limitat - în jur de 0,3 la sută, potrivit mai multor economişti. 'Aşteptăm, cel mult, o contribuţie mică' la creştere, graţie vânzării de bilete pentru competiţii şi drepturilor de retransmisie televizată, a declarat în această săptămână Spencer Dale, economist-şef al Băncii Angliei (BoE), care a şi anunţat că perspectivele de creştere din acest an în Ma