Două din trei persoane susţin că "nu au încredere" în cei care le trimit e-mail-uri în care apar greşeli gramaticale, informează Daily Mail, citând un studiu realizat de către reprezentanţii Staples din Marea Britanie.
Conform aceluiaşi studiu, trimiterea unui e-mail prin care o persoană anunţă plecarea în concediu poate avea un efect benefic asupra relaţiilor cu ceilalţi colegi şi cu furnizorii sau clienţii.
Circa 58% dintre persoanele care lucrează la birou susţin că se simt iritate de persoanele care nu lasă un astfel de mesaj atunci când pleacă în vacanţă şi că nu ar face afaceri cu ele pentru că neglijând acest lucru îşi arată lipsa de profesionalism.
"Oamenii citesc astfel de mesajele mai des decât ai crede", a declarat Amee Chande, reprezentant al Staples. Ea susţine, de asemenea, că redactarea lor îţi oferă posibilitatea de a fi creativ, amuzant sau grijuliu.
"Spune-le, de exemplu, dacă îţi iei o binemeritată zi liberă că le vei răspunde mai repede decât Usain Bolt (atlet jamaican care deţine recordul mondial la proba de 100 de metri) atunci când te vei întoace", a mai explicat Chande.
Trebuie, de asemenea, să nu uiţi să laşi un contact prin care persoanele interesate pot lua legătura cu tine atunci când nu eşti la birou şi să menţionezi care este data în care te vei întoarce la lucru.
Studiul celor de la Staples a mai scos la iveală şi faptul că 46% dintre oamenii de afaceri britanici consideră ”enervante” e-mail-urile redactate sumar sau grosolan care anunţă plecarea în concediu a unei persoane.
Ce trebuie să eviţi atunci când trimiţi un e-mail clienţilor companiei pentru care lucrezi
- expresiile precum "vă pup" (nu sunt apreciate de 66% dintre clienţi);
- emoticoanele de tip "faţă zâmbitoare" (nu sunt apreciate de 44% dintre clienţi);
- folosirea cuvintelor precum "dragă" (nu este apreciată