Criză-necriză, vânzările Miele continuă să crească. Cel mai premium brand de electrocasnice comercializat în România a avut, anul trecut, afaceri de 2 milioane de euro. Pentru 2012, estimarea este de creştere a cifrei de afaceri a subsidiarei locale, până la 2,5 milioane de euro.
„În România, instabilitatea politică şi criza financiară au creat un mediu nefavorabil vânzărilor. Cu toate acestea, brandurile premium sunt foarte puţin afectate în comparaţie cu celelalte branduri. Personal, nu văd nicio ameninţare, cel puţin dacă nu ne vom confrunta cu un colaps al economiei globale”, spune Theofilos Romaios (foto), managerul Miele Appliances. Tradus în cifre, afacerile producătorului german cresc de la an la an în România. Şi asta fără promoţii.
„Nu apelăm la scăderi de preţuri pentru a vinde. Miele este un brand premium cu produse de calitate şi, precum ştiţi deja, brandurile premium nu intră în războiul promoţiilor”, explică managerul.
Un top 5 al celor mai bine vândute produse Miele este alcătuit din maşini de spălat, plite, cuptoare, maşini de spălat vase şi hote. Câte unităţi au fost însă vândute? Aici nemţii sunt extrem de discreți – „Aţi întreba vreodată producătorul de maşini premium cu un cal negru pe capotă câte bucăţi a vândut în acest an? Brandurile premium nu concurează în unităţi vândute, ci în livrarea de produse premium”, e răspunsul lui Theofilos Romaios.
Un detaliu important: Miele deține practic monopolul distribuției de electrocasnice premium, dacă ținem cont că principala marcă rivală la nivel internațional – în opinia celor de la Miele -, Gaggenau, din portofoliul conaționalilor de la Bosch&Siemens, lipsește de pe piața locală.
Și dacă ne gândim la ce prețuri a vândut Miele până acum în țară - ca să vă faceți o idee, prețurile sunt de 50 până la 100 de ori mai scumpe decât cele obișnuite