Listele electorale permanente nu sunt modificate prin acţiunea de actualizare efectuată de primari până la 24 august. Subprefectul Cristi Misăilă a afirmat că primarii întocmesc doar anexe la listele electorale permanente în care specifică dacă există persoane care se regăsesc în situaţiile prevăzute de lege, cum ar fi decedaţii, persoanele cu buletin expirat de ani de zile sau cele cu domiciliul legal în străinătate.
Până în acest moment, acţiunea de curăţare a listelor decurge normal, fără vreun boicot din partea edililor. „Listele electorale nu vor fi modificate, nu avem noi dreptul să facem aşa ceva. Noi prezentăm doar anexele cu cazurile prevăzute de lege“, a explicat subprefectul Cristi Misăilă.
Anexele ce vor fi ataşate la listele electorale vor conţine numele persoanelor decedate, cele care şi-au pierdut dreptul de a vota în urma unor hotărâri judecătoreşti, care au acte de identitate expirate şi care nu au fost reînnoite, care şi-au schimbat domiciliul fără a fi radiaţi din lista localităţii rezidenţei anterioare, care nu mai sunt cetăţeni români, care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei sau divorţului, care au reşedinţa sau domiciliul în străinătate, care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate dovedit prin deţinerea unui paşaport cu menţionarea ţării de domiciliu, persoanele care se identifică la un domiciliu într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă şi numărul de camere ale imobilului.
Listele trebuie semnate de primarul localităţii, secretar, şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor. Tabelele sunt întocmite în fiecare zi şi transmise la Prefectură, unde va fi realizată centralizarea datelor. De asemenea, structurile judeţene ale Casei Naţionale de Pensii Publice şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate compară datele din bazele proprii cu datele din listele electora