Producătorul auto spaniol deținut de grupul Volkswagen a acumulat pierderi de aproximativ un miliard de euro, începând din 2008. În ultimii zece ani, Seat a făcut profit numai o dată. Sursa: SEAT
Dintre toate mărcile deținute de grupul auto Volkswagen, Seat iese foarte ușor în evidență, dar nu pentru motive lăudabile.
Producătorul auto spaniol a acumulat pierderi de aproximativ un miliard de euro, începând din 2008, indică o analiză publicată de ”Automotive News”.
În ultimii zece ani, Seat a făcut profit numai o dată.
Paradoxal, Volkswagen nu se gândește încă să renunțe la marca spaniolă (achizițonată în 1986) - deși specialiștii susțin că aceasta ar fi opțiunea potrivită.
Seat a pregătit o mini ofensivă pentru perioada următoare, una care va avea ca punct central viitoarea generație a gamei Leon.
Leonul - dezvoltat pe noua arhitectură compactă modulară a grupului VW, la fel ca Golful sau gama Audi A3 - va fi expus, în premieră mondială la Salonul auto de la Paris din toamna acestui an.
O altă țintă indicată de Volkswagen pentru Seat ar fi penetrarea unor piețe emergente din afara Europei, mai scrie ”Automotive News”.
Dacă planul pus la punct de VW se va dovedi viabil, Seat ar urma să închidă 2013 pe profit și să livreze peste 500.000 de mașini în 2018, cu 75% mai multe decât în prezent.