Volumul vânzărilor de gaze naturale şi energie ale E.ON în România a crescut în primul semestru, iar furnizorul german de utilităţi şi-a îmbunătăţit marjele operaţiunilor cu gaze naturale de pe piaţa românească, a anunţat luni grupul.
La nivel de grup, vânzările din primul semestru au crescut cu 23%, de la 53 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut la 65,4 miliarde de euro, se arată într-un raport al E.ON. Afacerile de trading ale E.ON au avut un rol "semnificativ" în majorarea vânzărilor, maximizând contribuţia capacităţilor de generare de energie şi reflectând o nouă strategie de hedging pentru gazele naturale.
E.ON notează în raportul financiar "efectul pozitiv de volum (asupra vânzărilor, n.r.) al afacerilor cu energie şi gaze naturale din România şi Spania".
De asemenea, "îmbunătăţirea marjelor la operaţiunile cu gaze naturale din România" a contribuit la creşterea profitului înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA).
E.ON nu raportează separat date pentru România, operaţiunile locale fiind incluse în categoria "alte divizii regionale", care include şi Spania, Franţa, Olanda, Slovacia şi Bulgaria.
Profitul EBITDA al grupului a crescut cu 2,4 miliarde de euro în prima jumătate a anului, la 6,7 miliarde de euro.
Gazprom, monopolul de stat din Rusia pentru exportul de gaze naturale, a convenit, luna trecută, modificarea unor contracte pe termen lung cu E.ON, după ce grupul german a pierdut sute de milioane de euro pe contracte legate de preţul petrolului. Acordul a fost antedatat în ultimul trimestru din 2010.
Renegocierea tuturor contractelor legate de indicele petrolului a adus un beneficiu de 1,2 miliarde de euro la profitul E.ON în primul semestru, faţă de perioada similară a anului anterior, potrivit Bloomberg. Rezultatul grupului a fost susţinut şi de absenţa unor costuri de 1,5 milia