Producătorul auto din Craiova a angajat 590 de persoane, iar ultimele recrutări s-au efectuat zilele trecute. În ciuda faptului că s-au înscris pe liste 7.500 de persoane, Ford a anunţat că a avut ceva probleme în selectarea unor categorii de angajaţi. Aflaţi din GdS pentru ce posturi s-au întâmpinat dificultăţi. În iulie s-au produs 650 de vehicule Ford B-Max la Craiova, din care s-au exportat deja 200.
Ford a anunţat, la solicitarea GdS, că, deşi iniţial planurile companiei erau de a angaja 500 de persoane în luna iunie, până la această dată au fost angajate 590. În acest fel, Ford România a ajuns la aproximativ 4.000 de angajaţi în fabrica de la Craiova, fiind cel mai mare angajator din regiunea Oltenia. Ford a depăşit ca număr de angajaţi combinatul Oltchim Râmnicu Vâlcea, care figura la început de an cu 3.447 de angajaţi. Următoarea companie mare din Oltenia în funcţie de numărul de angajaţi este Alro Slatina, cu 2.513 persoane pe statele de plată, la sfârşitul anului 2011. La finele anului trecut, Ford înregistra 3.501 angajaţi, potrivit bilanţului contabil publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor. La aceştia se adaugă cei 590 de oameni angajaţi recent, ultimele recrutări efectuându-se chiar zilele trecute. În urmă cu patru ani şi jumătate, Ford promitea că va dubla numărul de angajaţi, asfel că la această dată ar fi trebuit să fie circa 7.000 de oameni în uzina de la Craiova. Dar criza şi-a spus cuvântul în zona auto, astfel că producătorul a reuşit să angajeze doar 80 de electricieni anul trecut şi 590 de persoane în 2012.
În ciuda acestor cifre, Ford nu va rămâne mult timp la 4.000 de angajaţi, din cauză că în fabrică există un program de plecări voluntare - un fel de „disponibilizări voluntare“ - pe care Ford l-a implementat şi în alte state în care există operaţiuni de producţie. În prezent, procesul nu s-a încheiat, iar persoanele aflat