În timp ce consumatorii privesc social media ca pe o modalitate de a interacţiona cu prietenii, companiile le transformă în extensii ale departamentelor de cercetare a pieţei
Frito - Lay se pregăteşte să lanseze o nouă aromă de chipsuri, proces care în trecut presupunea o serie de focus grupuri, cercetări de piaţă şi analizarea trendurilor. Acum, compania foloseşte Facebook-ul.
De fiecare dată când se planifică o afacere, antreprenorii investesc mult timp în găsirea unui nume şi a unui logo, în conceperea cărţilor de vizită, precum şi în perfectarea ambalajului. Toate acestea se întâmplă înainte ca ei să ştie, cu exactitate, dacă produsul lor este sau nu viabil. În această situaţie, reţelele de socializare au devenit cel mai bun instrument al cercetării de piaţă, scrie New York Times.
Datorită social media, în special Twitter, micile firme au acum posibilitatea să afle ce vor clienţii lor şi pentru ce sunt dispuşi să plătească. În timp ce consumatorii privesc reţelele sociale, precum Facebook, Twitter sau Foursquare, ca pe o modalitate de a posta propriile gânduri şi de a interacţiona cu prietenii, companiile le transformă în extensii ale departamentelor de cercetare a pieţei. Cu toate acestea, companiile sunt abia la început în ceea ce priveşte modalitatea de gestionare a cantităţii enorme de informaţii disponibile.
De exemplu, celor care accesează noua aplicaţie Faceebook a Lay's li se cere să sugereze noi arome şi să înregistreze preferinţele lor accesând butonul "I'd Eat That".
"Este o nouă metodă de a obţine informaţii despre preferinţele consumatori", a declarat Ann Mukherjee, director de marketing al Frito-Lay, America de Nord, adăugând că vor obţine "o tonă de noi idei".
Atunci când Wal-Mart a vrut să vadă dacă este o idee bună să introducă în oferta magazinelor aparatele de făcut prăjituri în formă de acadele, a ur