Scăderea vânzărilor auto continuă, iar criza pe care o traversează sectorul auto se adânceşte, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care trage un semnal de alarmă asupra faptului că, din 2008 şi până acum, scăderea pieţei auto din România este de 76% (pentru perioada ianuarie - iulie), în timp ce media UE este de doar - 20%.
APIA precizează într-un comunicat: "Considerăm, deci, că sunt necesare măsuri urgente de stimulare a achiziţiei de autovehicule noi, în special prin cele două instrumente consacrate: taxa pe emisii poluante şi programul "Rabla". Cel mai important este însă taxa pe emisii poluante care, în structura sa, ţine cont atât de nivelul emisiilor poluante, cât şi de cel al emisiilor de CO2 al autoturismelor fiind, în principiu, un instrument indispensabil atingerii obiectivului de înnoire a parcului auto naţional. Din datele de până acum, constatăm însă că acest instrument nu este deloc privit favorabil de către autorităţi devenind, în timp, mai puţin eficient în a limita intrările de autovehicule vechi şi poluante în parcul naţional mai ales după reducerea cuantumurilor taxei cu 25% aplicată la începutul anului 2012 (în 7 luni au fost înmatriculate cu 2,3 ori mai multe vehicule de ocazie decât noi). Este relevant faptul că înmatriculările de autovehicule uzate în primele 7 luni ale lui 2012 au crescut cu 76% faţă de perioada similară a anului trecut în vreme ce vânzările au scăzut cu 18,5%".
APIA precizează că cele două instrumente pot genera în continuare efecte pozitive la nivelul încasărilor bugetare şi a numărului şi stabilităţii locurilor de muncă în măsura în care sunt gestionate corespunzător. O gestionare necorespunzătoare a acestora ar putea afecta şi mai grav industria auto naţională care, la rândul său, prin implicaţiile profunde pe care le are în economie, să influenţeze negativ şi alte ramur