Mark Fetherson (35 ani), designerul britanic al Mercedes-Benz, creatorul noului SLS AMG si al modelului dinamic Clasa A, spune intr-un interviu acordat Wall-Street.ro ca normele de siguranta din ce in ce mai inasprite pentru protectia pietonilor impiedica un autoturism de serie sa arata precum un concept.
Wall-Street.ro: Cum influenteaza normele de siguranta designul unui autoturism?
Mark Fetherson: Siguranta are o influenta uriasa in cum va arata masina. Cea mai mare provocare pentru mine este sa fac un model sa arate ca un concept in realitate, este un lucru foarte greu, iar unul din motive este siguranta pietonilor.
Siguranta influenteaza mult designul final, pentru ca vrei sa creezi o linie frumoasa, insa trebuie sa tii cont si de normele pentru siguranta, care sunt din ce in ce mai extreme. Orice linie din fata masinii este o balanta perfecta intre prioritatile de siguranta si design.
Masina trebuie sa fie sigura si sa arata bine. Nu era asa de dificil in urma cu 15 ani sa desenezi o masina pentru ca nu erau atatea reguli de siguranta, dar a devenit din ce in ce mai greu in ultimii ani.
Felul in care pui o linie pe capota, influenteaza siguranta pietonilor in caz de accident, pentru ca in urma impactului acestia trebuie sa cada pe o zona moale a capotei nu pe una tare, chiar si un milimetru sau mai putin conteaza.
Wall-Street.ro: Care au fost sursele de inspiratie pentru noua Clasa A?
Mark Fetherson: Am primit sarcina de a desena o masina noua foarte dinamica pornind de la o foaie alba de hartie. Am fost incurajat sa creez ceva dinamic. M-am uitat foarte mult la felul in care vantul creaza forme, m-am inspirat din natura.
Wall-Street.ro: Cati ani ati lucrat la designul Clasa A?
Mark Fetherson: Am lucrat la acesta proiect cel putin doi ani de la prima linie pana la designul final. Principala prov