Cheltuielile cu petrolul, care au crescut cu 27 de milioane de dolari anul trecut faţă de anul anterior, au exercitat cea mai mare influenţă negativă asupra rezultatelor financiare ale companiei, potrivit oficialilor Tarom, care au transmis precizări cu privire la cauzele ce au generat pierderile de milioane de euro, după ce ZF a publicat pe 8 august articolul "Dezastrul de la Tarom: pierderile totale au ajuns la 181 de milioane de euro în ultimii patru ani".
Rezultatele oficiale publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe arată că anul trecut Tarom a terminat cu pierderi de 262 mil. lei (60,9 mil. euro) la afaceri de 946 mil. lei (220 mil. euro). Compania aeriană de stat Tarom, cel mai mare jucător de pe piaţa locală după cifra de afaceri, a adunat în ultimii patru ani pierderi totale de 834 mil. lei (181 mil. euro), aproape un sfert din cifra totală de afaceri.
"Compania Tarom regretă întârzierea cu care a furnizat aceste precizări în legătură cu aspectele menţionate în materialul publicat în Ziarul Financiar", au transmis reprezentanţii companiei vineri 10 august, după ce ZF făcuse o solicitare pe 7 august pentru a afla ce anume a cauzat aceste pierderi uriaşe.
În e-mailul transmis, Tarom precizează că în ultimii patru ani climatul economic mondial s-a degradat continuu, acest aspect influenţând puternic comportamentul consumatorilor. Compania aeriană de stat a transportat anul trecut circa 2,2 milioane de pasageri, sub nivelul prognozat.
"Industria transportului aerian a fost una dintre cele mai afectate de criza economică mondială, iar faptul că marja de profit medie în această industrie se situează undeva sub 2% este de natură să evidenţieze fragilitatea echilibrului economic necesar a fi menţinut, în special în Europa, a cărei piaţă a transportului aerian este caracterizată printr-o concur