Este cunoscut faptul ca majoritatea expatilor a adus in mediul romanesc de business un nou model de lucru, bazat pe niste principii sanatoase, care au ridicat stacheta in privinta profesionalismului. Dar, exista si exceptii de la regula, asa cum reteta expatilor nu s-a dovedit un sanatoasa in privinta Aviva.
Prezent pe piata locala incepand cu data de 11 octombrie 2000, grupul britanic Aviva, initial sub numele de Commercial Union Asigurari de Viata Romania, s-a numarat printre pionierii pietei de asigurari de viata locala, alaturi de alti jucatori internationali, precum olandezii de la ING.
Insa, lipsa de atentie asupra realitatii de business si faptul ca a fost condusa doar de expati, care nu cunosteau piata din Romania sau nu reuseau sa inteleaga ceea ce se intampla, a dus compania in deriva totala. Astfel, chiar si dupa aproape un deceniu de la intrarea companiei pe piata, Aviva nu a reusit sa isi gaseasca o directie, afacerile inaintau lent si pierderile se acumulau an de an.
Sunt asa-zisi „expati”, expatriatii din cadrul retelelor de marca. Este cunoscut faptul ca majoritatea expatilor a adus in mediul romanesc de business un nou model de lucru, bazat pe niste principii sanatoase, care au ridicat stacheta in privinta profesionalismului. Dar, exista si exceptii de la regula, asa cum reteta expatilor "atotstiutori" nu s-a dovedit una sanatoasa in privinta Aviva.
Aviva (fosta Commercial Union) l-a numit in aprilie 2000 pe canadianul Carl Boehr in functia de presedinte Commercial Union Asigurari de Viata Romania, care avea drept obiectiv principal sa lanseze compania pe piata locala. Dar, experienta profesionala in asigurari a lui Carl Boehr se rezuma la acea vreme doar la Canada, o piata deja dezvoltata spre comparatie cu Romania.
Sub conducerea canadianului, la numai doi ani de activitate, Commercial Union devine Aviva Asigurari