Marii producători de bere de pe piaţa locală au mizat în ultimele luni pe segmentul berilor cu arome, o nişă care începe să prindă viteză şi în România, astfel că anul acesta are potenţialul de a se dubla, potrivit estimărilor jucătorilor din piaţă.
Berarii merg pe acest segment de piaţă în încercarea de a se pune la adăpost de scăderile produselor tradiţionale, dar şi pentru că în alte state din Europa aromele s-au dovedit un pariu câştigător: în unele ţări vânzările de beri cu arome depăşesc 10% din volumul total comercializat.
"Categoria Beer-Mix (numele categoriei, aşa cum este folosit de către companii - n. red.) este cea care revigorează piaţa berii şi din ţara noastră, deoarece noile gusturi permit o continuă dezvoltare de produse noi, atât datorită gamei largi de arome şi concentrate din suc de fructe, cât şi datorită posibilităţii de a atinge un alt target de consumatori. În mod special tinerii şi femeile sunt cei cărora le plac amestecurile din fructe, arome şi bere", a spus Eberhart Răducanu, director general al Döhler România, firmă care furnizează ingrediente şi concentrate pentru industria băuturilor şi a produselor alimentare.
Chiar şi cehii, cei mai mari consumatori de bere din Europa, dar şi cei mai tradiţionalişti, au asimilat şi berile cu arome, potrivit unei analize a Bloomberg de la începutul acestui an, care arată tendinţa spre care merge întreaga Europă.
Potrivit datelor furnizate de Döhler (Döhler Research Data), aproximativ 70% din consumul global de Beer-Mix se înregistrează în Europa, aici fiind vândute în 2011 aproximativ 800 de milioane de litri.
"România devine şi ea o piaţă importantă pentru acest tip de bere. Dacă în 2010 categoria de Beer-Mix deţinea aproximativ 1% din totalul pieţei de bere din România, în 2011 noi brand-uri au încep