Comandantul Constantin Jujatu are 65 de ani și pilotează din ’66. De atunci până în 2000, când a ieșit la pensie a petrecut la manșa avionului 22.000 de ore de zbor. Asta înseamnă în jur de doi ani şi jumătate. Cum era de aşteptat, în cariera sa impresionantă, pilotul a acumulat experienţă, dar şi poveşti incredibile. Comandantul Constantin Jujatu are 65 de ani și pilotează din ’66. De atunci până în 2000, când a ieșit la pensie a petrecut la manșa avionului 22.000 de ore de zbor. Asta înseamnă în jur de doi ani şi jumătate. Cum era de aşteptat, în cariera sa impresionantă, pilotul a acumulat experienţă, dar şi poveşti incredibile.
Două dintre cele mai speciale zboruri pe care le-a avut sunt transportul unor camile și a 40 de cai pentru Armată Regală a Regelui Marocului. „Erau ireal de frumoase acele animale. Am ajuns la destinație doar cu 39, căci pe unul dintre cai nu l-am putut lua, fiind foarte agitat, în ciuda anestezicelor administrate. Când am aterizat, am fost întâmpinat de soldați care au venit pe rând, luându-și câte un", povestește fostul pilot.
Şi-a început cariera ca pilot pe romanescul IAR 818 în anul I de Academie și primul pe care l-a pilotat cu pasageri a fost IL-14, la TAROM, avion folosit de transportatorul aerian la vremea aceea. Doi ani mai târziu, a fost trimis la Kirovograd, pentru un alt curs: trecere pe AN-24. La vârsta de 26 de ani era comandant pe această aeronavă. Apoi, a fost promovat ca instructor pe acest tip de avion și comandant de detașament. În ‘76 a plecat alături de alți colegi la pregătire în orașul natal al lui Lenin, Ulianovsk, pentru trecerea pe TU-154. „La început rușii au râs de noi, că venim de pe un avion ultraușor, comparativ cu Tupolevul. Le-am închis gura repede, când au văzut ce calități avem. TU-154 era un avion extrem de rapid, putând urcă chiar și cu 20 metri pe secundă. Pe acest apărat am acumulat