Lanţul de patiserii Fornetti România va aduce modificări contractelor de franciză în vigoare, pentru ca fiecare beneficiar de franciză să poată stabili liber preţul de revânzare a produselor, acesta fiind unul din angajamentele asumate de companie într-o investigaţie a Consiliului Concurenţei.
Consiliul Concurenţei a supus dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de Fornetti România, implicată într-o investigaţie privind posibila încălcare a legii concurenţei pe piaţa producţiei şi comercializării produselor de patiserie şi panificaţie.
"Prin angajamentele propuse, părţile implicate urmăresc înlăturarea îngrijorărilor concurenţiale ce au condus, în 2010, la declanşarea investigaţiei privind o posibilă înţelegere între Fornetti România şi beneficiarii francizei Fornetti de a comercializa produsele de patiserie şi panificaţie finite tip Fornetti la un preţ stabilit, fără a ţine cont de specificul cererii la un moment dat şi de evoluţia generală a pieţei", se arată într-un comunicat al Consiuliului Concurenţei.
Astfel, Fornetti se angajează să modifice contractul de franciză în vigoare pe parcursul anului 2012 prin acte adiţionale pentru beneficiarii existenţi în sistemul de franciză, precum şi să efectueze o nouă revizie a contractului de franciză pentru benficiarii viitori semnatari de contracte de franciză.
În acest sens, compania va recomanda doar un preţ maximal de revânzare a produselor. Până acum fiecare beneficiar de franciză primea etichetele pretipărite de companie cu un preţ stabilit de aceasta.
Totodată, Fornetti va elimina orice mecanism de verificare sau control a preţurilor, urmând să fie realizată doar o monitorizare internă, fără ca aceasta să aibă un caracter contractual, bilateral sau sancţionator şi fără a altera în vreun fel relaţia contractuală cu beneficiarii.
Un alt angajament asumat de com