În perioada Jocurilor Olimpice numărul turiştilor din Marea Britanie a fost mai mic decât se aşteptau operatorii din domeniu, majoritatea companiilor turistice raportând scăderi în comparaţie cu anul precedent, relatează, marţi, Washington Post.
Un sondaj realizat în rândul a peste 250 de tur-operatori, hotelieri şi administratori ai diverselor locaţii considerate atracţii turistice a relevat faptul că numărul turiştilor a scăzut în tot Regatul Unit, nu doar în Londra, a precizat UKinbound, o asociaţie reprezentând tur-operatorii şi alte companii dependente de turism.
'Mulţi au crezut că Londra va fi un loc foarte aglomerat şi foarte scump în această perioadă', a spus Mary Rance, directorul executiv al asociaţiei. 'Nu am fost complet surprinşi, însă am fost uşor dezamăgiţi să vedem că /Jocurile Olimpice/ par să fi avut un impact asupra întregii Marii Britanii, nu doar a Londrei.'
Potrivit sondajului, 88 dintre cei chestionaţi au raportat pierderi în perioada Jocurilor, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar numărul vizitatorilor a cunoscut diminuări cu 10-30 procente faţă de anul trecut.
Oficialii încă nu au publicat cifra totală a turiştilor care au vizitat capitala britanică în această vară. În mod normal, în luna august Londra primeşte în medie 1,5 milioane de turişti şi nu se ştie cu exactitate dacă această cifră a fost mai mare sau mai mică în acest an. Numărul vizitatorilor la Olimpiadă - incluzând sportivii, oficialii şi spectatorii - s-a ridicat, potrivit oficialilor din turism, la 300.000. Majoritatea patronilor de restaurante şi magazine s-au plâns că vizitatorii de la Olimpiadă au cheltuit mai puţin decât turiştii obişnuiţi care le calcă pragul vara.
'Cei care au venit la Jocuri nu prea au vizitat atracţiile turistice, nu prea au făcut nici cumpărături şi nici nu prea au mân