Raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) privind vânzările de vehicule noi din primele șapte luni ale acestui an arată o scădere cu 20,5% a pieței autoturismelor. Cumulat, din 2008 până acum, vânzările s-au redus cu 76%.
Reprezentanții APIA susțin că vânzările de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au scăzut cu 18,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, la un volum total de 50.003 unităţi, autoturismele înregistrând o scădere mai mare, de 20,5%, la un volum de 41.553 unităţi.
La autoturisme, in primele 7 luni din 2012, topul pe marci este format de Dacia, cu 11.006 unităţi vândute (26,5% din total), urmată de Volkswagen (4.745 unităţi / 11,4%), Skoda (3.958 unităţi / 9,5%), Renault (2.787 unităţi / 6,7%), Ford (2.727 unităţi / 6,6%) şi Hyundai (1.778 unităţi / 4,3%). Pe modele, avem pe primul loc Dacia Logan cu un volum total în 2012 de 5.534 unităţi vândute, urmat la mare distanţa de Dacia Duster cu 3.118 unităţi. Podiumul estecompletat de către Skoda Octavia (2.089 unităţi), urmată de către Renault Clio şi Logan MCV. Analizând segmentarea pe clase, dacă la 6 luni înca se mai regǎseau douǎ clase pe plus (Clasa E si SUV), acum singura creştere, in contiunuare semnificativa seinregistreazǎ la clasa E / premium (33% la un volum total de 621 unitati). Celelalte (A-C şi monovolum) care sunt de volum şi, de regulă, sunt mai accesibile, au înregistrat scăderi de 15%-28%. În funcţie de tipul de combustibil, pe primele 7 luni din 2012, raportul dintre diesel şi benzină este favorabil motoarelor diesel, care înregistrează o cotă de piaţă de 50,3% faţă de 41,3% în 2011. Pentru prima data in acest an, în concordanta cu regresul înregistrat la vânzarile de autoturisme (-18,5%), vânzările de autoturisme cumotoare diesel au avut o scǎdere de 3.2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Alte situaţii utile unei ana