UPDATE. Ministerul Turismului ne-a explicat că "iniţiativa promovării României cu ocazia concertului Lady Gaga nu aparţine actualei conduceri a Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, întrucât solicitarea în acest sens a fost depusă la MDRT în data de 08 decembrie 2011, dată la care ministru al dezvoltării regionale şi turismului era doamna Elena Udrea."
Potrivit Departamentului de comunicare din minister bugetul iniţial pentru sponsorizarea concertelor Lady Gaga şi Red Hot Chili Peppers era de aproximativ 600.000 de euro. „Pentru a evita risipa şi a cheltui în mod eficient, dar şi responsabil fondurile europene, din care urmează să fie finanţată această acţiune, MDRT a redus bugetul alocat iniţial promovării brandului în cadrul acestor evenimente cu peste 50%, la 256.000 euro".
Decizia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului de a sponsoriza două concerte ale unor cântăreţi străini în vederea promovării brandului turistic este absurdă. Aceste manifestări sunt unele cu circuit închis şi nu vor putea fi vizionate decât de cei prezenţi la concerte, în majoritate români.
Actuala putere, prin intermediul lui Victor Ponta, şi fosta guvernare reprezentată de Elena Udrea spun că nu au nimic de-a face cu cele două concerte. În plus, documentele oficiale care ar trebui să facă lumină în acest caz dau cel puţin trei date diferite pentru atribuirea contractului de sponsorizare dintre Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi firma care organizează concertul.
Război de partid
Este la mintea cocoşului (de fapt vorbim de o cutumă) că marii artişti - aşa cum sunt consideraţi Lady Gaga sau Red Hot Chili Peppers- nu vor permite transmisia nici live dar nici măcar a unor părţi din concertele lor care vor avea loc pe 16, respectiv 31 august la Bucureşti. Astfel, din start, telespectatorii din străinătate nu vor avea posibilitatea de