Cu o rată de 1,8 miliarde de euro pe care România trebuie să o ramburseze către FMI până la sfârşitul acestui an şi cu un deficit bugetar de 1,1% din PIB la jumătatea acestui an, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) cheltuie circa un sfert de milion de euro din bani europeni pe promovarea brandului turistic de ţară în cadrul concertului cântăreţei Lady Gaga (16 august), a formaţiei Red Hot Chili Peppers (31 august) şi a festivalul B'estfest, care a avut loc în perioada 6-8 iulie în Tunari. Campania de promovare de 250.000 de euro este aprobată de data aceasta de Eduard Hellvig, noul şef al MDRT, după ce fostul ministru Elena Udrea a fost dur criticată pentru că a cheltuit bani pe promovarea brandului în cadrul galei lui Bute şi a altor evenimente.
Oficialii MDRT nu au transmis ce anume a dus la decizia de-a promova brandul în cadrul acestor concerte şi nici cum vor fi măsurate rezultatele acestei campanii.
Bani pierduţi, spune proprietarul unei agenţii de turism
"Părerea mea este că aceştia sunt bani pierduţi. Ţara are nevoie de promovare direct la clientul final din străinătate. Trebuia făcută această campanie în presa internaţională, la asociaţiile de turism din străinătate şi la marii touroperatori europeni care transmit mesajul direct la clientul final", spune Gheorghe Fodoreanu, proprietarul agenţiei de turism Visit România, care se ocupă de aducerea grupurilor de străini în vacanţe în ţară.
Şi Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, spune că în opinia lui aceştia sunt bani aruncaţi aiurea.
"Trebuie să existe priorităţi, nu putem să ne batem joc de banii europeni. Sunt lucruri mai importante acum pe care ar trebui să le aibă în vedere Ministerul Turismului şi nu cred că aruncarea banilor pentru promovarea la concerte este unul dintre ele. Cred că domnul ministru Hellvig a fost sfătuit gr