Cati lideri din jurul vostru ridica vocea in timpul sedintelor pentru a sublinia unele aspecte sau pentru a comunica gravitatea unei situatii? Cati lideri ati remarcat ca au recurs la hiperbole colorate in timpul unei prezentari pentru a face o impresie puternica? Intr-o perioada in care imaginea conteaza, managerii incearca sa fie cat mai carismatici cu putinta, incearca sa atraga atentia asupra lor si asupra business-ului pe care il conduc astfel incat acesta sa fie profitabil, spune Iuliana Manza, responsabil de comunicare in cadrul HART Human Resource Consulting.
Dupa cum remarcam si in celelalte articole ale seriei „Leadership: lectii potentiale pentru .... insucces”, stresul transforma adesea punctele foarte ale liderilor in trasaturi negative care duc la esec. Asa cum liderii pot trece de la incredere in fortele prorprii la aroganta, tot astfel pot traversa limita de la bune abilitati sociale la melodrama. In cadrul organizatiilor, melodrama poate fi un factor perturbator deoarece distrage atentia de la performantele oamenilor, afectand capacitatea unui lider de a intelege tot ce se intampla.
Liderii de impact versus liderii melodramatici: - utilizeaza carisma pentru a implica si motiva oamenii versus utilizeaza un stil care capteaza atentia pentru a determina supunere neindoielnica
- spectacolul ii ajuta la atragerea atentiei externe a mass-media, a analistilor si a potentialilor recruti versus stilul lor mult prea teatral creeaza impresia ca ei sunt subiectul discutiei, ca doar ei sunt in centrul atentiei
- stiu exact cand sa fie sarmanti sau cand sa ofere un discurs elocvent pentru a atinge un obiectiv-cheie versus sunt emfatici in loc sa fie dramatici in mod strategic
- pot sa renunte la acest stil si pot sa asculte si sa invete de la ceilalti versus sunt mereu alerti, in centrul atentiei si reflecteaza rareori la ceea ce dor