Deprecierea monedei euro din ultima perioadă stimulează vânzările şi câştigurile celor mai mari companii europene, cu bazele în economiile mari ale zonei euro, precum Sanofi, BMW, Volkswagen sau Siemens, compensând cererea slabă din partea ţărilor afectate de criză de la periferia Europei, scrie Financial Times.
Cei mai mari câştigători ai chinurilor prin care trece în ultimul timp euro sunt companiile multinaţionale care au baza de costuri în Europa, dar îşi îndreaptă o mare parte a vânzărilor în afara zonei euro.
Euro s-a depreciat cu 5% faţă de dolar în intervalul aprilie-iunie şi cu 13% din iunie anul trecut. În raport cu yenul japonez şi cu yuanul chinezesc, moneda euro s-a depreciat cu 14% în ultimele 12 luni. De la sfârşitul lunii iunie, euro a continuat să se deprecieze faţă de dolar. "Deprecierea monedei euro poate ajuta la compensarea consecinţelor negative ale încetinirii creşterii economice pentru unele companii", a menţionat Jean-Michel Carayon, analist al agenţiei de evaluare Moody's.
Printre companiile care beneficiază de pe urma devalorizării euro se numără companii farmaceutice şi din inginerie, producători auto, producători din industria aerospaţială şi fabricanţi de produse de lux. În al doilea trimestru al acestui an Sanofi, companie farmaceutică franceză, a întâmpinat dificultăţi din cauza măsurilor de austeritate din vestul Europei şi din cauza expirării brevetelor pentru fabricarea a două dintre cele mai bine vândute medicamente. Însă datorită deprecierii euro faţă de dolar şi faţă de alte valute, vânzările Sanofi au urcat cu 6,2%, iar profitul a scăzut cu doar 9,6%, la 1,9 mld. euro, în intervalul aprilie-iunie. "Dacă lucrurile se menţin ca în prezent, deprecierea euro va avea un impact favorabil asupra vânzărilor şi profitului din următoarele trimestre", a afirmat Jerome Contamine, director financiar la Sanofi. @