Cele mai frumoase colţuri de munte ale Bihorului au fost, decenii întregi, cele mai greu accesibile. Ca să ajungi la ele trebuia să mergi cu viteza melcului sau să nu ai milă de maşină. Pentru a impulsiona turismul, autorităţile au decis acum cinci ani modernizarea drumului din Pietroasa spre cabana Padiş, obţinând în acest scop o finanţare europeană.
Numai că era prea frumos dacă firma angajată să execute lucrările îşi vedea de treabă. MBS Group SRL Cluj Napoca, aparţinând unui consilier local PDL din Turda, Gabriel Silaghi, devenit celebru după ce a primit în guvernările Boc zeci de contracte grase, a întârziat cu un an lucrările al căror beneficiar este Consiliul Judeţean Bihor, iar în pragul alegerilor locale a cerut suplimentarea contractului cu un milion de euro. Fostul şef al CJ, Radu Ţîrle, era înclinat să aprobe majorarea ca să evite noi întârzieri, iar UE să nu pună instituţia la plata unor penalizări. Actualul preşedinte, Cornel Popa, a impus însă constructorului respectarea contractului aşa cum era iniţial. Fără nici un leu în plus.
Europa îţi dă...
La începutul anului 2008, CJ Bihor obţinea aprobarea Guvernului pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură: modernizarea DJ 763 Sudrigiu-Pietroasa-Padiş (28,55 kilometri), cu fonduri europene. Conform schemei de finanţare, din valoarea totală a lucrărilor, de 62,59 milioane lei, 85% din sumă reprezenta contribuţia UE, 13% aportul Guvernului României, iar beneficiarul - CJ Bihor - trebuia să asigure doar restul de 2%.
În toamna aceluiaşi an, licitaţia pentru execuţia lucrărilor a fost câştigată de asocierea de firme MBS Group SRL Cluj Napoca - Alfarom SRL - Nemzetkozi Betonut Kft (Ungaria), iar lucrurile păreau să meargă fără probleme. Banii existau şi mai trebuia doar să fie cheltuiţi conform contractului, ce prevedea ca termen final data de 23 august 2011. @N_P