Deschiderea unui magazin este strans legata de alegerea spatiului pentru viitoarea afacere. Iar daca ai decis ca magazinul tau sa fie intr-un spatiu stradal si nu intr-un centru comercial, sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le stii inainte: care sunt cele mai importante artere pentru retail, cate mai costa inchirierea unui spatiu si ce detalii imobiliare pot fi decisive pentru succesul magazinului.
Locatia nu mai asigura succesul unui magazin In ultimele sase luni, chiriile pentru spatiile de retail stradale au scazut usor, pana la circa 60 euro/mp, potrivit celui mai recent raport al companiei de consultanta imobiliara Jones Lang La Salle, insa chiar si in acest context, ele raman ridicate fata de posibilitatile retailerilor.
In ceea ce priveste cele mai cautate zone, Centrul Vechi si Dorobanti sunt preferate, insa, spre deosebire de anii trecuti, a fi pe o anumita strada nu mai este suficient pentru succesul unul business.
„Primim solicitari de la companiile internationale care doresc sa deschida 1-2 magazine in zonele cele mai bune din punct de vedere comercial in Bucuresti, in special «flagship stores». In prezent insa, avem dificultati in a spune ca pentru brandul X sau Y o anumita artera este recomandata, pentru ca niciuna nu asigura, pentru moment, succesul unui magazin”, spune Carmen Ravon (foto), senior consultant in cadrul departamentului de retail al Jones Lang LaSalle.
Centrul Vechi, curtat de marile branduri, dar „impiedicat” de proprietari In Centrul Vechi, adauga consultantul, desi mai multe branduri internationale cauta magazine, procesul nu este simplu. Pe de o parte, suprafetele nu corespund conceptului marilor branduri, iar pe de alta parte, chiriile sunt foarte mari si proprietarii solicita de cele mai multe ori plata in avans pe o perioada mare de timp, ceea ce “da peste cap cash flow-ul” si obliga retailerul sa se supu