Pentru a vedea cum evoluează economia unei ţări specialiştii verifică indicatori precum PIB, inflaţie, deficit comercial sau producţie industrială. Dar unii economişti au început să urmărească şi alte direcţii, mai puţin "academice", precum vânzările de cosmetice, mai precis rujurile, care atunci când cresc prevestesc declinul economiei scrie Business Insider.
Aşadar, mai jos puteţi vedea lista celor mai bizari indicatori despre starea economiei.
Indicele popocornului
Sălile de cinema devin refugii din realitatea dură a recesiunii economice, iar oamenii merg mai des la film, indiferent de calitatea peliculelor. Filmele merg mână în mână cu popcornul.
În anul de criză 2009, cinematografele din SUA au avut cel mai bun an din ultimele decenii, în timp ce în 2010, după ce efectele recesiunii s-au atenuat, încasările au scăzut.
Indicele cadavrelor nerevendicate
Din cauza costurilor mari pentru înmormântare, familiile nu-şi mai revendică membrii decedaţi pentru ca statul să suporte cheltuielile pentru funeraliile defunctului.
În anul de criză 2009, cheltuielile municipalităţii din Detroit cu înmormântările s-au dublat.
Indicele Jocurilor Olimpice
Pieţele cresc pe perioada Olimpiadelor de vară pentru că investitorii nu mai citesc atât de multe ştiri negative.
Firma de brokeraj Bespoke Investment Group a analizat evoluţia principalului indice bursier american, Dow Jones, în ultimul secol şi a descoperit că teoria se aplică pentru 18 din cele 26 de Olimpiade care au avut loc în acest interval.
Indicele copertei revistei Sports Illustrated, ediţia costume de baie
Dacă revista alege pentru coperta un fotomodel american, bursele americane o duc bine, dacă nu, vor scădea.
Anul trecut, pe copertă a apărut rusoaica Irina Shayk, iar pieţele s-au mişcat mai mult pe teren roşu.
Indicele coafurii japonez