Samsung Electronics şi-a apărat în trimestrul al doilea poziţia de lider mondial pe piaţa telefoanelor mobile, reuşind să vândă peste 90 de milioane de unităţi şi să-şi extindă cota de piaţă, potrivit datelor prezentate marţi de compania de cercetare Gartner.
Samsung a vândut 90,43 milioane de telefoane mobile în trimestrul al doilea, cu o cotă de piaţă de 21,6%, faţă de 20,7% în primele trei luni ale anului, respectiv 16,3% în perioada corespunzătoare din 2011, potrivit unui raport al Gartner preluat de WSJ.com.
Rezultatele companiei sud-coreene au fost sprijinite în principal de gama de smartphone-uri Galaxy, cu sistem de operare Android, în special datorită lansării modelului Galaxy S III la începutul acestei veri, notează Gartner.
Samsung a preluat în primul trimestru al acestui an poziţia de lider mondial în rândul producătorilor de telefoane mobile, după 14 ani de dominaţie a Nokia.
În ultimele trei luni ale anului trecut, compania sud-coreeană a devenit cel mai mare producător de smartphone-uri.
Cota de piaţă a Nokia a urcat la 19,9% în trimestrul al doilea, de la 19,8% în primele trei luni, respectiv 22,8% în aprilie-iunie 2011. Grupul finlandez mizează pe gama de smartphone-uri Lumia, cu sistem de operare Microsoft Windows Phone, pentru a reveni în lupta cu Samsung şi Apple pe segmentul premium al pieţei. Vânzările totale de dispozitive mobile au scăzut în trimestrul al doilea cu 2,3% faţă de perioada similară din 2011, la 419 milioane unităţi, reflectând condiţiile economice dificile şi amânarea achiziţiilor de către clienţii care aşteaptă lansări importante de produse în a doua parte a anului.
Piaţa smartphone-urilor a crescut cu 43% în perioada analizată, la 154 milioane de unităţi. Telefoanele cu sistem de operare Google Android reprezintă 64% din totalul vânzărilor de smartpho