Oamenii sunt în stare să sesizeze Protecţia Consumatorilor când pleacă în vacanţă doar de dragul de a se văita. Unii români se plâng de faptul că nu primesc zahăr brun sau că stau în autocar în soare.
Unii români fac un obicei din a se plânge din orice. Aşa a fost şi cazul unui turist care a reclamat la agenţia de turism că nu există zahăr brun la cafea şi nu este nici suficientă carne în mâncarea servită la restaurant. Există şi turişti care ameninţă agenţia de turism că fac reclamaţie la OPC înainte să plece în concediu şi să vadă dacă serviciile primite sunt conform aşteptărilor. „Am avut situaţii în care oamenii au dorit să facă reclamaţie pentru un serviciu care nu se poate garanta de agenţie. Un caz mai des întâlnit se referă la faptul că vor să primească o cameră la etaj", explică Elena Radu, Tourism Product Manager Eurolines.
Vor un loc la umbră în autocar
Tot din categoria reclamaţii neobişnuite face parte şi aceea potrivit căreia oamenii se plâng de faptul că au cerut loc în autocar cu vedere spre Fălticeni, loc în faţa autocarului sau loc pe partea unde nu bate soarele. Sunt întâlnite şi situaţiile în care hotelierii sunt nemulţumiţi de clienţi. „Un hotelier ne-a reclamat că unii turişti au luat uscătorul de păr din baie, deşurubându-l chiar din perete", mai spune Elena Radu.
„Programul este încărcat şi obositor"
Potrivit proverbului „socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg", mulţi turişti s-au trezit în situaţii critice şi au reclamat nedreptăţile pe care au fost nevoiţi să le îndure în timpul vacanţei.
De cele mai multe ori, turiştii care nu evaluează corect un pachet raportat la preţ versus calitate (cumpără un pachet ieftin, dar doresc să primească servicii de 5 stele) au cele mai mai neplăceri. De asemenea, turiştii au mai fost nemulţumiţi şi de personalul hotelier sau de faptul că masa era puţin di