IAŞI. Licitaţia autobuzelor aduse recent la Iaşi arată modul în care sunt chivernisiţi banii publici la Iaşi. Plus nepăsarea unei primării faţă de o regie (RATP), aflată pe buza prăpastiei.
Primăria a reuşit performanţa (a câta oară?) să cumpere autobuze la preţ dublu faţă de cel al pieţei, de la o firmă de apartament din Bârlad, cu cifra de afaceri zero. Frumoasă afacere. Dacă e să ne gândim bine, nu afaceristii vasluieni sunt vinovaţii principali, ci oficialii primăriei. Vasluienii au cerut, ieşenii au dat fără a clipi. Doar nu-s banii lor. Mă întreb dacă Nichita ar fi procedat la fel, în cazul în care ar fi fost vorba de banii din propriul buzunar. Adică dacă ar fi fost afacerea lui. I-ar fi trimis probabil la plimbare pe vasluieni.
Cele 20 de cutii pe roţi au fost cumpărate cu 1,59 de milioane de lei, fără TVA, cu mult peste preţul pieţei. Afacerea se ridică la aproape 400.000 de euro.
Cine este firma Transaccept SRL, cea care aduce cutiile mişcătoare la Iaşi? Întâmplător, e vorba despre o societate prietenă cu Vasile Puşcaşu, patronul Unistil. Firmă care operează pe mai multe trasee din municipiul Iaşi.
Adică e un concurent serios al RATP. Doar că Puşcaşu face profit, în timp ce RATP se duce de ani buni la vale. Pentru primarul Gheorghe Nichita aceste chestiuni nu au se pare nici o relevanţă.
Nimeni din primărie nu se sinchiseşte de o afacere care pute de la o poştă. Nici măcar vicele Marius Dangă, cel care se ocupă de RATP, nu e din cale afară de îngrijorat. Aerul condiţionat din autobuze există, glasuieste liberalul. Bravo, domnule Dangă. I-auziţi continuarea tânărului vice:
„El (aerul condiţionat – n.a.) se introduce în vagon prin faţă, prin fante plasate de-a lungul întregului parbriz. Şoferul nu este despărţit de restul vagonului ca în MAZ-uri. Asta asigură, într-adevăr, şoferului un loc mai confortabil de muncă pe timp de