ARCA a finalizat lucrul la primul motor Executor. Motorul este destinat echipării rachetelor din seria Haas şi avionului supersonic IAR-111 Excelsior. Al doilea motor Executor este finalizat în proporţie de 50%. Echipa va realiza patru agregate complete şi 12 camere de ardere.
Motorul Executor foloseşte oxigen lichid ca oxidant şi kerosen în rolul de carburant. Tracţiunea motorului este de 23 de tone forţă în vid şi timpul maxim de funcţionare la zbor este de 190 secunde. Prin utilizarea pe scară largă a materialelor compozite şi a aliajelor de duraluminiu, motorul Executor are greutatea de numai 210 kg, ceea ce îi conferă un raport tracţiune/greutate de 110, cel mai bun raport atins vreodată de un motor european. ARCA estimează atingerea unui raport şi mai bun după încheierea testelor.
"Executor este cel mai important program al ARCA de până acum. După încheierea testelor vom avea un produs de înaltă tehnologie, o realizare de marcă la nivel european şi mondial. Ne mândrim cu faptul că este un program realizat privat în Romania. Executor ne va permite abordarea zborurilor orbitale. Am ţinut în mod special să realizăm absolut toate componentele motorului la ARCA. Nedepinzând de subcontractori, am scăzut costurile şi am crescut foarte mult viteza de execuţie. Mai mult, orice modificare necesară, în direcţia creşterii performanţelor va fi extrem de uşor şi rapid implementată." Dumitru Popescu, Preşedinte ARCA.
Acest motor a fost realizat în bună măsură, prin donaţii private, fără sprijinul statului. ARCA va continua să solicite sprijinul publicului, în cadrul unei campanii de donaţii, pentru finalizarea celorlalte motoare, precum şi pentru operaţiunile de testare şi logistica aferentă.
Primul vehicul echipat cu motorul Executor va fi racheta Haas 2C care va fi lansată la jumătatea anului 2013. Racheta va plasa pe