Vânzările de electrocasnice şi electronice s-au redus cu 2,5% în al doilea trimestru faţă de precedentul, pe fondul mediului politic autohton instabil, dar şi al recesiunii din zona euro.
Piaţa electrocasnicelor şi a electronicelor a continuat să scadă pentru al doilea trimestru consecutiv, ajungând la o valoare de 293 de milioane de euro, potrivit studiului GfK Temax.
Cel de-al doilea trimestru a avut evoluţii diferite, cu creşteri, dar şi cu scăderi. Singurul sector care a înregistrat o creştere cu două cifre (+19,2%) faţă de trimestrul al doilea din 2011 a fost sectorul foto. Sectorul electronicelor şi cel de telecom au crescut uşor, în timp ce piaţa de IT şi cea de imprimante şi multifuncţionale au fost în scădere.
Produsele mici, pe minus
Cele mai mari pierderi s-au înregistrat pe piaţa electrocasnicelor mici şi pe cea a electrocasnicelor mari, cea din urmă înregistrând o rată de scădere de două cifre, se mai arată în studiul GfK.
Principalele categorii care au contribuit la acest declin cu o evoluţie negativă de două cifre au fost unele dintre cele mai mari pieţe de electrocasnice mici cum ar fi aparatele pentru prepararea alimentelor, aspiratoarele şi aparatele pentru îndepărtarea părului corporal şi facial (masculin şi feminin). Majoritatea pieţelor din categoria electrocasnicelor mici s-au confruntat cu vremuri dificile în al doilea trimestru al acestui an.
„Având în vedere diferenţele mari ale ratelor de schimb valutar şi ca urmare a deprecierii monedei naţionale, evoluţia acestei pieţe este privită diferit din perspectiva celor două monede: scădere de 9% în euro şi pierdere de 2% în lei", se arată într-un comunicat al GfK.
În plus, în al doilea trimestru al acestui an, 84% din cifra de afaceri de pe piaţa electrocasnicelor mici a fost generată de produse care costă mai puţin de 100 de euro.