Traficul infernal din Sebeș este o problemă cu care se confruntă de ani de zile atât cetățenii orașului, cât și șoferii care sunt nevoiți să tranziteze periodic acest nod rutier. Potrivit statisticilor, zilnic, burgul săsesc este străbătut de peste 10.000 de autovehicule, iar în perioada verii numărul acestora poate ajunge chiar și la 30.000, făcând aproape imposibilă circulația mașinilor. Visul fluidizării traficului în Sebeș ar putea deveni realitate odată cu finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare, iar prima veste bună vine din partea primarului Alexandru Dăncilă, care susține că, dacă vom avea parte de o toamnă lungă, tronsonul ar putea fi dat în funcțiune înainte de sfârșitul anului.
Principala cauză a traficului aproape imposibil din Sebeș este faptul că municipiul este situat la intersecția a două drumuri importante din țară, DN1 și DN7, iar, în lipsa unei centuri ocolitoare, blocajele rutiere, șoferii nervoși și orele inutile pierdute la volan au devenit o obișnuință. Primarul Alexandru Dăncilă susține că a primit asigurări din partea constructorilor de la autostradă că se va încerca finalizarea lucrării la acest tronson până la sfârșitul anului, dar că trebuie avute în calcul și condițiile meteorologice: “Dacă vom avea o toamnă lungă, constructorii ne-au informat că există șanse ca lucrările la centura ocolitoare să se finalizeze până la sfârșitul anului. Dacă, în schimb, vremea nu va ține cu noi, tronsonul va fi redat circulației în primăvară. Oricum, în zonă se lucrează 24 de ore din 24 iar deja au fost turnate și primele porțiuni de asfalt”.
Discuții cu Regionala Brașov pentru desființarea liniei de cale ferată de la motel
Dăncilă a explicat că problema traficului în Sebeș este veche, iar până în prezent a fost și fără soluții. O altă cauză a blocajelor rutiere de pe raza municipiului o reprezintă și calea ferată care străbate șos