Chiriile spatiilor stradale de retail au continuat sa scada in ultimul an, insa in contractele de inchiriere se intalneste tot mai des chiria crescatoare, care incepe sa urce dupa primul an, afirma Georgiana Andrei, sefa departamentului de retail al Colliers.
Pe piata de retail stradal, proprietarii cu spatii foarte bune, pentru care exista in continuare o cerere ridicata, nu sunt nici acum foarte flexibili in discutiile cu retailerii. In celelalte cazuri insa, exista flexibilitate in negocierea chiriei si a conditiilor comerciale, piata fiind in continuare una a chiriasilor, sustin oficialii companiei de consultanta imobiliara Colliers International.
„Intalnim tot mai des in contractele de inchiriere o chirie crescatoare, in trepte sau macar o chirie mai mica in primul an, cand afacerea este la inceput si este indicat pentru chirias sa aiba costuri cat mai mici”, spune Georgiana Andrei (foto), directorul departamentului de retail din cadrul Colliers.
In ultimul an, continua specialistul Colliers, chiriile efective au inregistrat o usoara scadere pe fondul strategiilor de renegociere implementate de marii jucatori din piata. O scadere mai accentuata a chiriilor se observa in zonele centrale din Capitala.
„Spatiile scumpe continua sa fie evitate de catre retaileri, pe masura ce acestea devin alternative neprofitabile din punct de vedere operational. In zonele semi-centrale si periferice cu vad comercial bun, chiriile au ramas stabile”, declara Andrei.
Spre exemplu, pe principalele artere stradale din Bucuresti, precum bulevardul Magheru, Centrul Vechi, Calea Dorobantilor sau Calea Victoriei, chiriile pentru spatiile stradale incep de la 45 euro/mp si ajung pana la 80 euro/mp. (Vezi tabel)
Pentru arterele secundare insa, cum ar fi Turda, Mihai Bravu sau Stefan cel Mare, chiriile spatiilor de retail oscileaza intre 20 si 35 euro/mp,