Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată şi-a continuat trendul descendent pentru al doilea trimestru consecutiv, înregistrând o scădere cu 2,5% faţă de primul trimestru, la 293 milioane de euro, reiese din datele studiului GfK Temax, citate de Mediafax.
Faţă de al doilea trimestru din 2011, când vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată s-au ridicat la 306 milioane de euro, scăderea din trimestrul doi din acest an este de 4,2%.
Astfel, în primul semestru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a totalizat 592 milioane de euro, faţă de 613 milioane de euro în primele şase luni din 2011.
Cel de-al doilea trimestru a avut evoluţii diferite, cu creşteri, dar şi cu scădere. Singurul sector care a înregistrat o creştere de două cifre (19,2%) faţă de trimestrul al doilea din 2011 a fost sectorul foto. Sectorul electronicelor şi cel de telecom au crescut uşor, în timp ce piaţa de IT şi cea de imprimante şi multifuncţionale au fost în scădere. Cele mai mari pierderi s-au înregistrat pe piaţa electrocasnicelor mici şi pe cea a electrocasnicelor mari, cea din urmă înregistrând o rată de scădere de două cifre, se arată într-un comunicat al GfK.
Vânzările de camere foto digitale şi rame foto digitale au ajuns 12 milioane euro în trimestrul al doilea. Cu o rată de creştere de două cifre, camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment în acest moment. Valoarea generată de aceste dispozitive în ultimele trei luni a fost de aproximativ 5 milioane de euro.
Pe segmentul electronicelor, vânzările de electronice au crescut cu 3%, la 58 milioane de euro. Creşteri semnificative ale vânzărilor s-au înregistrat pentru principalul declanşator al creşterii pe piaţa de electronice-televizoarele cu ecran plat. Ratele de creştere de două cifre întregistrate pe aceasta piaţă au fost susţinute de promoţii, corelate în special cu evenimen