ARCA a finalizat lucrul la primul motor Executor. Motorul este destinat echiparii rachetelor din seria Haas si avionului supersonic IAR-111 Excelsior.
Al doilea motor Executor este finalizat in proportie de 50%. Echipa va realiza patru agregate complete si 12 camere de ardere. Motorul Executor foloseste oxigen lichid ca oxidant si kerosen in rolul de carburant. Tractiunea motorului este de 23 de tone forta in vid si timpul maxim de functionare la zbor este de 190 secunde. Prin utilizarea pe scara larga a materialelor compozite si a aliajelor de duraluminiu, motorul Executor are greutatea de numai 210 kg, ceea ce ii confera un raport tractiune/greutate de 110, cel mai bun raport atins vreodata de un motor european. ARCA estimeaza atingerea unui raport si mai bun dupa incheierea testelor.
“Executor este cel mai important program ARCA de pana acum. Dupa incheierea testelor vom avea un produs de inalta tehnologie, o realizare de marca la nivel european si mondial. Ne mandrim cu faptul ca este un program realizat privat in Romania. Executor ne va permite abordarea zborurilor orbitale. Am tinut in mod special sa realizam absolut toate componentele motorului la ARCA. Nedepinzand de subcontractori, am scazut costurile si am crescut foarte mult viteza de executie. Mai mult, orice modificare necesara, in directia cresterii performantelor va fi extrem de usor si rapid implementata”, a declarat Dumitru Popescu, presedintele ARCA.
Primul vehicul echipat cu motorul Executor va fi racheta Haas 2C care va fi lansata la jumatatea anului 2013. Racheta va plasa pe orbita terestra satelitul bulgaresc CubeMessenger si inca un satelit romanesc.
ARCA a finalizat lucrul la primul motor Executor. Motorul este destinat echiparii rachetelor din seria Haas si avionului supersonic IAR-111 Excelsior.
Al doilea motor Executor este finalizat in proportie de 50%. Echipa