"Adevărul" a testat prima Dacia din istoria brandului român produsă în afara granițelor țării noastre. După un test în Maroc a venit ziua în care putem vedea cum se comportă Lodgy odată adus în România.
Aceasta este cea mai mare Dacia produsă vreodată. Lodgy aduce noi semnificații noțiunii de spațiu în lumea automobilelor. Cu un spațiu interior și portbagaje imense, monovolumul românesc construit în Maroc este surprinzător.
CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIA CU DACIA LODGY
La drumurile mele prin București, dar și prin împrejurimi am remarcat că foarte multă lume se uită după Lodgy. Opinile sunt împățite și oscilează de la "e urât" și până la "uite ce mare și frumoasă este noua Dacia!". Este drept că Lodgy nu este cea mai frumoasă mașină de pe stradă, dar în cazul unui monovolum designerul nu are un spațiu foarte mare de inovare. Mașina în schimb este practică și deși este lungă este foarte ușor de manevrat chiar și în spații strâmte. Partea spate are niște blocuri optice cu un aspect destul de neobișnuit, iar ușa de acces la portbagaj este imensă și amintește de cele întâlnite la MPV-urile bazate pe vehicule comerciale ușoare.
Lodgy stă foarte bine pe drum datorită ampatamentului mare şi, în ciuda înălţimii mari, direcţia are un feedback destul de bun, chiar te ia prin surprindere prin fidelitatea cu care îţi aruncă înapoi fiecare şoc al unei denivelări sau gropi. Sistemul de suspensie este confortabil şi robust, drumurile accidentate din România neridicând foarte mari probleme.
1,5 dCI, recomandarea noastră
Cel mai bun motor din gama Lodgy, după părerea mea este mult încercatul 1.5 dCi de la Renault. Mașina de test era echipată cu acest propulsor în varianta de 110 CP. Acesta asigură suficientă putere pentru a mișca monovolumul imens, iar la consum se dovedește destul de economic cu doar 7-8 litri la 100 km în oraș (în func