Unul dintre cei mai importanti pasi din strategia de branduire a unei companii este alegerea unui logo. Procesul necesita de cele mai multe ori timp, talent si foarte multi bani. Totusi, cateva dintre cele mai cunoscute branduri din lume n-au platit nimic pentru logo-ul lor, care a ajuns sa fie cunoscut azi la nivel mondial.
In timp ce unele companii cheltuiesc milioane de dolari pentru creara si promovarea logo-ului, altele fac asta pe bani marunti sau pe niciun ban. Un astfel de exemplu este cel al Coca-Cola, care a costat zero dolari.
Faimosul logo al producatorului de bauturi racoritoare Coca-Cola a fost creat in anul 1886 de Frank M. Robinson, partener si contabil al fondatorului companiei. Potrivit site-ului companiei, “Robinson a sugerat numele Coca-Cola, gandindu-se ca cei doi 'C' vor arata bine intr-o reclama”, scrie Business Insider.
El si-a dorit sa creeze un logo unic scriindu-l in stil spencerian, cunoscut formele de caligrafie caracteristice timpului respectiv.
Google, este un alt exemplu in acest sens. Logo-ul companiei a costat la fel de mult ca cel al Coca-Cola, adica 0 dolari.
Cu toate ca faimosul logo multicolor a suferit unele modificari de-a lungul timpului, designul original a fost creat in 1988 de co-fondatorul Google, Sergey Brin, cu ajutorul unui program de grafica gratuit.
Twitter si-a cumparat dreptul de utilizare a pasarii albastre ca simbol al logo-ului sau cu doar 15 dolari. Acestea a fost cumparat de pe site-ul uneia dintre cele mai mari agentii de fotografie din lume iStockphoto, iar artistul care a desenat mica pasere a primit doar 6 dolari pentru opera sa.
Un alt logo cunoscut la nivel mondial si achizitionat pe bani foarte putini este cel al companiei Nike. Acesta i-a costat pe cei de la Nike - 35 de dolari, in 1971, anul in care a fost achizitionat.