Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania isi continua tendinta descendenta, singurul sector care a inregistrat o crestere de doua cifre (19,2%) fata de trimestrul doi al anului trecut, a fost sectorul foto.
Cele mai mari pierderi s-au inregistrat pe piata electrocasnicelor mici si pe cea a electrocasnicelor mari, cea din urma inregistrand o rata de scadere de doua cifre.
Vanzarile de camere foto digitale si rame foto digitale au ajuns la valoarea de 12 milioane euro in T2 2012, se arata studiul GfK Temax.
Cu o rata de crestere de doua cifre, camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment in acest moment. Valoarea generata de aceste dispozitive in ultimele trei luni a fost de aproximativ 5 milioane de euro.
In special modele entry level din cadrul segmentului de D-SLR sunt foarte atractive pentru consumatorul roman.
Produsele hibrid – camerele mirror less - si-au dublat vanzarile in valoare fata de anul trecut, insa volumele sunt inca foarte mici. Atunci cand vine vorba de camere cu specificatii mai bune, alegerea consumatorilor se indreapta catre D-SLR-uri si compacte high-end.
Rata de crestere pentru segmentul compactelor a fost una moderata.
Cum au evoluat vanzarile de electronice
In cel de-al doilea trimestru din 2012, vanzarile de electronice au crescut cu aproximativ 3%, ajungand la 58 milioane de euro.
Cresteri semnificative ale vanzarilor s-au inregistrat pentru principalul declansator al cresterii pe piata de electronice, si anume, televizoarele cu ecran plat.
Ratele de crestere de doua cifre intregistrate pe aceasta piata au fost sustinute de promotii, corelate in special cu evenimente specifice, precum Campionatul European de Fotbal.
Piata de televizoare a reusit sa genereze valoare adaugata si p