Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania isi continua tendinta descendenta. Cel de-al doilea trimestru al lui 2012 a avut evolutii diferite in cadrul GfK TEMAX, cu cresteri, dar si cu scaderi. Cumuland, valoarea inregistrata de sectoarele monitorizate a fost cu 2,5% sub cea din T2 2011.
Singurul sector care a inregistrat o crestere de doua cifre (19,2%) fata deT2 2011 a fost sectorul foto. Sectorul electronicelor si cel de telecom au crescut usor, in timp ce piata de IT si cea de imprimante si multifunctionale au fost in scadere. Cele mai mari pierderi s-au inregistrat pe piata electrocasnicelor mici si pe cea a electrocasnicelor mari, cea din urma inregistrand o rata de scadere de doua cifre.
Evolutia vanzarilor pentru bunurile de folosinta indelungata in Romania.
Vanzarile de vara au fost foarte bune pentru produsele foto, situatie reflectata intr-o crestere de 19% fata de acelasi trimestru al anului trecut. Vanzarile de camere foto digitale si rame foto digitale au ajuns la valoarea de 12 milioane Euro in T2 2012.
Cu o rata de crestere de doua cifre, camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment in acest moment. Valoarea generata de aceste dispozitive in ultimele trei luni a fost de aproximativ 5 milioane de euro. In special modele entry level din cadrul segmentului de D-SLR sunt foarte atractive pentru consumatorul roman. Produsele hibrid – camerele mirror less - si-au dublat vanzarile in valoare fata de anul trecut, insa volumele sunt inca foarte mici. Atunci cand vine vorba de camere cu specificatii mai bune, alegerea consumatorilor se indreapta catre D-SLR-uri si compacte high-end.
Rata de crestere pentru segmentul compactelor a fost una moderata. Vestea cea buna este ca, odata cu lansarea de noi modele, eroziunea de pret nu a mai fost vizibila.
Electronice: Televizoarele menit