Reclamele radio sunt eficiente, mult mai ieftine decât cele video şi se pot face în câteva ore. Despre cum se face un spot radio, despre alegerea voice-overului potrivit şi despre întreaga latură de producţie am stat de vorbă cu Sorin Popescu, directorul casei Sud Est Production.
Bugetele alocate radioului de către clienţii din publicitate sunt din ce în ce mai mici. Totuşi, Sorin Popescu este optimist. „Atâta timp cât vor exista radiouri, vor exista şi spoturi“, spune el. Ceea ce înseamnă că va avea comenzi, că va da telefon unuia dintre cei 10-15 voice-overi de pe piaţă pentru ca, în câteva ore, să transforme brief-ul clientului în cele 30 de secunde ce vor vinde produsul şi vor aduce bani în conturile radiourilor.
„Adevărul“: Veniturile de publicitate pentru radio scad în fiecare zi. Mai primiţi comenzi pentru spoturi?
Sorin Popescu: Da. Reclamele radio vor exista atâta timp cât există radiouri. Spotul radio este o cale de penetrare destul de ok. Majoritatea clienţilor din target merg cu maşina, ascultă radio şi dacă ai un mesaj corect gândit şi corect pus în practică. Totodată, atunci când nu deţii o forţă de monopol, eşti nevoit să-ţi reduci ratecardul. Toate bugetele de publicitate au scăzut. Şi de aici învăţăm toţi să tăiem. Tăiem de la producţie, tăiem de la creaţie, tăiem din emisie, fiecare omuleţ de pe acest lanţ trofic învaţă să taie. Tai, dacă vrei să-ţi pătrezi clienţii, activitatea, să rezişti în piaţă. Totodată, cu tăierea asta, devii foarte bun. Cel puţin la nivel de resurse umane, toată lumea s-a aşezat pe un palier unde cred că stăm mult mai bine decât în trecut. Ne-au mai intrat minţile-n cap.
Se mai fac spoturi in house?
Cred că s-a micşorat producţia, dar cu siguranţă se mai fac. De multe ori, clientul este agăţat de producţia gratis. Un DJ are o voce foare ok, are dicţie, dar sunt puţini DJ care