Din datele colectate de la 18 primării din judeţul Alba, privind actualizarea listelor electorale permanente, au fost regăsite 54 de persoane decedate înscrise în acestea, potritiv precizărilor Prefecturii Alba. De asemenea, sunt 2 persoane care şi-au pierdut dreptul de vot, 2.186 persoane al căror act de identitate a expirat şi nu a fost reînnoit şi 1 persoană care şi-a schimbat domiciliul fără a fi radiată din lista localităţii rezidenţei anterioare. Primăriile au termen limită sâmbătă, ora 17.00, pentru transmiterea listelor actualizate.
“Acţiunea de colectare, centralizare şi transmitere de date, demarată de Guvernul României la nivel naţional, a fost influenţată de ultima decizie a Curţii Constituţionale, prin aceea că termenul de 31 august, stabilit de Curte pentru transmiterea de către Guvern a numărului persoanelor înscrise în listele electorale permanente, a fost devansat pentru data de 21 august. Totodată, a fost modificat şi termenul de referinţă la care întreaga acţiune trebuie raportată. Mai exact, prin ultima sa decizie, Curtea Constituţională solicită numărul persoanelor înscrise pe listele electorale permanente, actualizate până la data de 10 iulie nu până în 29 iulie 2012, aşa cum fusese stabilit iniţial. De asemenea, datele centralizate la nivel local se comunică nu Instituţiei Prefectului, ci direcţiilor judeţene pentru evidenţa persoanelor care, la rândul lor, transmit informaţiile către prefecturi.
În acest context, cum datele din fiecare judeţ trebuie să ajungă la Guvernul României până în data de 18 august 2012, prefectul judeţului Alba, Dan Coriolan Simedru, a solicitat ca toţi primarii din judeţ să fie notificaţi în sensul transmiterii tabelelor nominale şi numerice până mâine la ora 17.00. În cazul primăriilor care au comunicat faptul că în localitatea lor nu există nicio persoană care să se încadreze în cele 9 categorii, defi