Comisia Europeană a aprobat finanţarea nerambursabilă din fonduri europene pentru construcţia autostrăzii Timişoara - Lugoj şi variantei de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă, proiect cu o valoare totală de 248,1 milioane euro.
Din valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare, de 248,1 milioane euro, cofinanţarea de la Uniunea Europeană prin contribuţia nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,9 milioane euro, iar 37,2 milioane euro reprezintă fonduri de la bugetul de stat, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Proiectul vizează proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi, de două benzi pe sens, între Timişoara şi Lugoj, în lungime de 25,6 km, şi a unei variante de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostrada în lungime de 9,5 km.
Proiectul prevede construcţia a 13 poduri, 19 pasaje, două noduri rutiere şi trei zone de parcare şi servicii.
Prin construcţia autostrăzii Timişoara - Lugoj şi a variantei de ocolire a oraşului Timişoara se estimează o reducere a timpului de călătorie la 18,3 minute şi o creştere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.
Comisia Europeană a aprobat finanţarea nerambursabilă din fonduri europene pentru construcţia autostrăzii Timişoara - Lugoj şi variantei de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă, proiect cu o valoare totală de 248,1 milioane euro.
Din valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare, de 248,1 milioane euro, cofinanţarea de la Uniunea Europeană prin contribuţia nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,9 milioane euro, iar 37,2 milioane euro reprezintă fonduri de la bugetul de stat, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Proiectul vizează proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi, de două benzi p