După 12 ani, englezii de la Aviva se pot lăuda că afacerea lor locală este pe zero acum, când a fost deja vândută. Fără măsurile şi evoluţiile din ultimii doi ani, situaţia ar fi fost chiar mai gravă
La începutul anilor 2000, când au ajuns pentru prima dată în România, englezii de la Aviva veniseră cu planuri mari. Au investit zeci de milioane de euro doar în giganticele campanii de promovare, „uitând“ deliberat de profit. Cu cât concurenţa pe piaţa locală a devenit mai acerbă cu atât şi investiţiile englezilor au fost mai mari.
Cota de piaţă era tot ce conta. „Au crezut enorm în România, dar au făcut marea greşeală de a aduce aici, ani la rândul, exclusiv manageri străini care nu ştiau nimic despre piaţa locală. Au fost greşeli enorme, mai ales în ceea ce priveşte achiziţiile nejustificate de dimensiunile pieţei din România, dar au fost şi fapte deliberate. În zona vânzărilor, au fost suficiente situaţii în care unii angajaţi, chiar cu funcţii, luau bonusuri pentru poliţe la care nu se mai plătea prima anuală după jumătate de an“, ne-a dezvăluit o sursă apropiată situaţiei. Potrivit acesteia, până în 2010, unii dintre principalii parteneri, pe partea de vânzări, au fost companii de tip MLM (multi-level marketing), care, în marea lor majoritate, deşi pot aduce vânzări substanţiale, conduc la o deterioare a calităţii portofoliului. Altfel spus, este puţin probabil ca un client dintr-o reţea piramidală să dezvolte o relaţie pe termen lung cu asigurătorul. Cu toate acestea, mărturiseşte pentru Capital liderul unei astfel de companii, „ comisionul pe care îl primeam la vânzarea de poliţe ajungea la 80-85% din prima aferentă primului an“.
Cu alte cuvinte, dacă respectiva poliţă nu era reînnoită, pierderile suferite de companie erau certe. Toate aceste greşeli, mai mult sau mai puţin voite, au culminat cu o amendă primită în 2010 d