Vizita ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a scos la iveală un adevăr crunt în judeţul Dâmboviţa. În mai multe localităţi, elevii nu pot fi primiţi la şcoală în condiţii „decente” pentru că şcolile fie stau să cadă pe ei, fie sunt în reabilitare.
O situaţie specială se înregistrează la Cojasca, în satul Fântânele, acolo unde există singura şcoală din judeţ unde procesul de învăţământ se desfăşoară în trei schimburi din lipsă de spaţii. Primăria, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, a început în 2008 construcţia unei noi şcoli şi a unei grădiniţe, dar, din lipsă de fonduri, lucrările au fost abandonate. În total, ar mai fi nevoie de încă 12 miliarde de lei vechi pentru ca cei mici să poată să înveţe în condiţii normale.
120 de copii nu pot fi primiţi la şcoală, din lipsă de spaţii
„La cele două investiţii pe care le avem contractate din 2008, suntem la 30% din lucrări. Aceasta investiţie pentru satul Fântânele înseamnă enorm, deoarece avem o grădiniţă care funcţionează într-un local din 1945, foarte vechi, insalubru. Avem foarte mulţi copii pe care nu îi putem cuprinde la grădiniţă, ţinând cont că aceştia fac parte din etnia de romi şi limba romani merge mai greu pentru clasa întâi, nu îi putem cuprinde pe toţi. Avem circa 100 de copii care învaţă în două grupe, ceea ce prin lege nu este permis, iar circa 120 de copii de grădiniţă nu îi putem include datorită lipsei spaţiului. La clasele I-VIII avem 525 de copii. Este singura şcoală în care se învaţă în trei schimburi deoarece avem trei săli de clasă şi o sală de informatică”, a declarat Victor Gheorghe, primarul comunei Cojasca.
„Este absolut inacceptabil să nu investeşti să termini şcoala într-o comună în care populaţia şcolară o vedei de pe stradă”
„Sunt lucrări care au început de mult şi din păcate, nu au mai primit resursele de care aveau nevoie din 2008 î