128 de oameni au murit şi 2.200 de persoane au fost rănite în accidente rutiere produse anul trecut, în ţara noastră, de români care conduceau autovehicule înmatriculate în alte state. Cele mai multe nereguli au fost comise de cei care se aflau la volanul unor maşini cu numere bulgăreşti, urmaţi de şoferii care se aflau la bordul unor autoturisme din Italia şi Spania, potrivit unei statistici a Poliţiei rutiere.
Din păcate, numărul acestui gen de evenimente rutiere grave a crescut în primele şapte luni ale lui 2012. Astfel, până luna trecută au murit cu 15 oameni mai mulţi decât cu un an înainte, iar numărul răniţilor este de asemenea în creştere. Tocmai de aceea şi pe fondul faptului că am intrat în perioada când cei care muncesc în străinătate se întorc acasă, Poliţia Rutieră a început de joi amplă acţiune de verificare în trafic a celor care ajung în ţară la bordul unor astfel de maşini. "Poliţiştii vor acţiona în special în zonele unde se concentrează un număr mare de cetăţeni români întorşi din străinătate şi care conduc astfel de autovehicule, în localităţile unde au loc festivaluri şi târguri, precum şi în staţiunile turistice", se arată într-un comunicat al Poliţiei Române.
Maşini radiate şi asigurări expirate
De multe ori, autorii accidentelor în care sunt implicate autoturisme înmatriculate în străinătate sunt greu de găsit dacă fug de la locul accidentului. Mai ales în cazul autoturismelor cu numere bulgăreşti, situaţia juridică a acestora este adesea neclară.
Un român nu poate înmatricula o maşină în Bulgaria direct pe numele lui decât dacă are domiciliul acolo, aşa încât apelează la un tertip juridic. Astfel, o trece pe numele unui bulgar ori a unei firme din Ruse, Vidin sau Sofia, care apoi permit românului să revină cu maşina în ţară pe baza unei procure notariale. Numai că, de multe ori, ca să nu plătească ei impozitele, bulga