Deşi buldozerele au intrat la lucru, persoanele care au terenuri în zonă nu au fost nici până acum expropriate de stat. În timp ce compania de drumuri lucrează, la poliţie au apărut sesizări de tulburare de posesie. CNADNR tace, timp în care 252 de proprietari de terenuri îşi aşteaptă banii.
Varianta de ocolire Craiova Sud sau Centura de Sud, cum i se mai spune, este aproape să devină realitate. Drumul care va face legătura între DN 65 Craiova - Slatina - Piteşti şi DN 6 Craiova - Caracal - Alexandria a început să se contureze peste câmpuri. Compania care lucrează în zonă a defrişat bălăriile, porumbul şi floarea-soarelui, pe o lăţime de circa 20 de metri, pentru a marca traseul drumului numit simbolic Centura de Sud, pentru că artera de circulaţie va deservi producătorului de autovehicule Ford, care a solicitat statului român un astfel de drum. Cu toate acestea, deşi în zonă se lucrează de luni bune, proprietarii de terenuri de pe traseul Centurii, respectiv de pe teritoriul administrativ al comunelor Pieleşti şi Cârcea, nu au fost expropriaţi nici până în prezent. Legea permite de circa un an ca, după licitaţie şi după semnarea contractelor, constructorii să se apuce de treabă, urmând ca proprietarii de drept ai terenurilor să fie despăgubiţi la o dată ulterioară. Nici contestaţiile de la proprietari nu ţin în loc lucrările, aşa cum se proceda anii anteriori. Statul despăgubeşte cu o sumă de bani, conform evaluărilor efectuate după grilele notarilor, urmând ca proprietarii nemulţumiţi de cuantumul despăgubirilor să se poată adresa ulterior instanţei, dacă doresc să obţină o sumă de bani mai mare. Problema celor care au terenuri în zona pe unde va trece Centura de Sud a Craiovei nu este neapărat cuantumul despăgubirilor, ci faptul că nu se fac acele despăgubiri, din cauză că nu au fost operate exproprierile.
Proprietarii acuză
Hotărârea de Guvern