Campania de depistare a virusului hepatic C nu prezintă interes pentru mureşeni. Deşi a încept pe data de 1 august, până în prezent nici zece persoane nu s-au prezentat la analize.
Campania a fost lansată de Compania MSD România, alături de laboratoarele Bioclinica, în cadrul platformei „Împreună pentru viaţă – Sănătate prin cunoaştere”, în lunile august şi septembrie, iar persoanele care vor merge să se testeze în cadrul campaniei vor plăti 18 lei, cu 55% mai puţin decât preţul iniţial de 39 lei.
Testele vor fi realizate prin prelucrarea sângelui venos şi vor arăta dacă pe parcursul vieţii persoana a venit în contact cu virusul Hepatitei C şi a dezvoltat anticorpi pentru acestă boală. „Nu au fost aşa de mulţi pacienţi, în jur de patru sau cinci, deşi campania a început de la 1 august şi a fost şi mediatizată. Testul se face la Laboratorul Bioclinica, iar analiza se face în aceeaşi zi şi rezultatul îl primesc în ziua următoare. Testarea înseamnă că se depistează prezenţa anticorpilor faţă de acest virus, adică dacă persoana a trecut prin infecţia virusului hepatitei C, fără să determinăm exact momentul infecţiei, ci doar că la un moment dat a fost infectat. Dacă se depistează anticorpii înseamnă un rezultat pozitiv şi pacientul trebuie dirijat spre un gastroenterolog”, a declarat dr. Irina Truţa, manager Laboratorul Bioclinica din Târgu Mureş.
Virusul hepatic C se transmite în primul rând prin expunerea la sânge infectat, care poate avea loc în cazul consumatorilor de droguri intravenoase, transfuziilor cu sânge sau produse din sânge, tatuajelor cu ace contaminate, echipamentului de hemodializă infectat, rănirilor cu obiecte ascuţite, comportamentului sexual cu risc crescut, sau pe alte căi. Persoanele infectate cu virusul hepatic C nu prezintă de obicei simptome specifice bolii, care pot iniţial să nu apară, până când persoana dezvoltă ciroză sau