Dispozitivele GPS, fie ele echipamente dedicate sau smartphone-uri si tablete cu functie GPS, sunt aproape de nelipsit din masini pe perioada concediilor. Vezi cum impaca romanii cele doua solutii si ce preferinte au ei in ceea ce priveste gadget-urile si hartile achizitionate.
"Echipamentele multifunctionale vor ajunge sa domine in scurt timp piata de GPS insa exista grupuri de consumatori care prefera in continuare ca un echipament sa indeplineasca o singura functie", a declarat pentru DailyBusiness.ro Voicu Oprean, directorul general al Arobs, distribuitorul marcilor Smailo, Mio, Becker.
El a adaugat ca un GPS dedicat are multiple avantaje fata de un smartphone. "In primul rand este mult mai precis, mai rapid, se conecteaza mai repede la sateliti, un procesor bun oferind o calculare mai rapida a rutelor, o recalculare eficienta a traseului. De exemplu, in cazul unui trafic aglomerat, daca ati ratat intrarea pe o strada, GPS-ul dedicat va recalcula imediat ruta".
"Smartphone-urile cu GPS se bucura de succes in randul consumatorilor din clasa business, care isi doresc un sistem care sa le ofere acces la multiple functii: telefon, e-mail, multimedia. Acest tip de dispozitive sunt disponibile la preturi inca prohibitive pentru clasa medie", a spus Oprean.
Acesta considera ca GPS-urile prin preturile competitive fata de "telefoanele multifunctionale" vor ramane un echipament "must-have" intr-o masina, mai ales cele care permit actualizarea hartilor pe toata durata de viata a produsului.
De asemenea, Laura Samson, country director Mio Romania, Cehia, Ungaria si Slovacia, crede ca piata de echipamente GPS dedicate se va dezvolta independent de piata aplicatiilor de navigare GPS pentru telefoane mobile si in urmatorii ani, avand in vedere gradul scazut de penetrare a ambelor categorii.
"Totodata, experien