Ne-am obisnuit ca, accesand internetul, sa ne apara pe ecran cunoscutul logo al brandului "Google", uneori in forma lui clasica, altadata prezentat stilizat, cu litere alambicate sau chiar cu figuri care evolueaza nostim, amintind numai vag literele bandului.
Poate putini utilizatori se intreaba cum de s-a ajuns la asemenea idee, cine, cand si pentru ce a lansat-o. Totusi, detaliile sunt interesante. Totul a inceput in 1998, atunci cand utilizatorii au observat ca apare un omulet, in spatele literei O din cuvantul Google - noteaza Infoniac.ru.
Omuletul era logo-ul festivalului Burning Man, care are loc anual in Statele Unite. Ideea a avut succes si, de atunci, Google lanseaza periodic diferite desene fixe sau animate, penru a marca aniversari sau alte momente interesante.
Un astfel de logo amintea aniversarea a 115 ani de la ziua de nastere a aviatoarei Amelia Arhart, disparuta in ocean in 1937, cu avion cu tot si negasita nici pana astazi.
Tot o aniversare la care s-a referit Google a fost cea privind 132 de ani de la nasterea lui Gideon Sundback, inventatorul fermoarului. In timpul Jocurilor Olimpice de la Londra, a fost difuzat un logo reprezentand emblema evenimentului, din care insa se putea rula un mini-joc pe calculator.
Pana in prezent, Google a lansat peste o mie de asemenea logo-uri, la crearea carora lucreaza, in California, 12 oameni, condusi de Ryan Germick, care a relatat ziaristilor ca o astfel de lucrare poate fi executata in cateva ore sau in cateva luni, in functie de complexitate.
Intrebat daca munca lui este o arta sau tehnica pura, a raspuns evaziv, considerand ca ea poate fi incadrata la fel de bine intr-o categorie sau alta.
In orice caz, principalul criteriu dupa care se selecteaza subiectul si se realizeaza tematica este elementul surpriza, in fata caruia util