Unităţile de învăţământ din Târgu Jiu au acumulat datorii de peste șase milioane de lei la utilităţi. Nu mai este mult până la începerea noului an şcolar şi reprezentanţii Direcţiei de Patrimoniu din cadrul Primăriei Târgu Jiu încearcă să găsească surse de finanţare pentru ca debitele înregistrate la utilităţi să fie achitate până la jumătatea lunii viitoare. Cu fiecare dintre furnizorii de utilităţi, conducerea primăriei a negociat eşalonarea datoriilor, astfel încât să nu se ajungă în situaţia debranşării unor spaţii de învăţământ pentru neachitarea facturilor. Conform şefilor Direcţiei Publice de Patrimoniu din Târgu Jiu, este vorba de datorii acumulate în ultimele luni la apă, canal, gaze, energie electrică şi serviciile de salubritate de care au beneficiat cele 53 de unităţi de învăţământ de pe raza municipiului.
Cele mai multe datorii sunt către Aparegio
Constantin Fârţă, directorul Direcţiei Publice de Patrimoniu, din cadrul Primăriei Târgu Jiu, a declarat că cele mai multe datorii sunt de plătit către Aparegio, furnizorul de apă şi canal, şi Polaris, prestatorul de servicii de salubritate din municipiu. „Am reuşit să obţinem nişte eşalonări la plată cu Distrigaz şi cu CEZ. Din totalul de șase milioane de lei, la gaze am mai avea circa un milion, iar la energie electrică, aproximativ 100.000 de lei. Diferenţa de până la șase milioane de lei sunt datorii către Aparegio şi Polaris. Cu Aparegio noi mai lucrăm şi pe compensarea datoriilor, în baza unei înţelegeri între municipalitate şi operatorul regional de apă şi canal. Programul nostru de plată a utilităţilor prevede ca până pe 15 septembrie, adică luna viitoare, să reuşim să achităm aceste datorii pe care le avem către societăţile care ne asigură utilităţi, astfel încât să nu existe nici un fel de probleme la începerea anului şcolar. De regulă, în perioada verii se mai acumulează aceste datorii