Maşinile clasice au avut, anul trecut, o rată de profitabilitate care a depăşit-o pe cea a aurului. Creşterea a fost de 13,89% în cazul autovehiculelor şi de 9,93% în cazul aurului.
Una dintre cele mai rare maşini din lume, a cărei licitaţie a pornit de la 8 milioane de dolari, a fost vândută de curând pentru 11.770.000 de dolari în cadrul Festivalului de Maşini Clasice din Pebble Beach, California, SUA. Este vorba despre Mercedes-Benz Von Krieger 540K Special Roadster din anul 1936, unul dintre cele 26 de modele care au avut caroseria „Spezial Roadster".
Maşina a aparţinut familiei regale din Prusia, mai precis baronesei Gisela Von Krieger, cea care a cerut transferul acesteia în timpul celui de-al Doilea Război Mondial în Elveţia, apoi în SUA. Mercedesul a fost găsit în 1992 într-un depozit din Connecticut în perfectă stare de funcţionare.
De asemenea, un Ford GT40 produs în 1968, „starul" filmului „Le Mans" cu Steve McQueen, vândut în California săptămâna trecută, a devenit cel mai scump autoturism american. El a fost valorificat la 11 milioane de dolari.
Modelul companiei Ford a câştigat patru ediţii consecutive ale cursei Le Mans de 24 de ore, din 1966 până în 1969. Versiunea scoasă la licitaţie a fost condusă de pilotul italian Jacky Icks la Daytona şi Le Mans.
O altă vedetă a anului acesta este Plymouth XNR, conceput de unul dintre designerii legendari ai Chrysler şi inspirat de Jaguar D-type. Automobilul este cu atât mai valoros cu cât, deşi a fost lansat în urmă cu 50 de ani, mai exact în 1960, este şi supravieţuitor al războiului civil libanez. El a fost vândut cu 935.000 de dolari.
Recordul, stabilit anul trecut
Cea mai scumpă maşină din lume rămâne un Ferrari 250 Testa Rossa, fabricat în 1957, cumpărat la o licitaţie anul trecut pentru 16,4 milioane de dolari. Maşina a fost primul